"ନେଟି ନେଟି" ରେ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମା ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଥିବା ବୃତ୍ତିଗତ ଆହ୍ ନଗୁଡିକ ଏକ ସମୃଦ୍ଧ କାହାଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ ଯାହାକି ତାଙ୍କ ଭୂମିକାର ଜଟିଳତା ଏବଂ ଜଟିଳତାକୁ ଦର୍ଶାଏ | ସେ ସାମ୍ନା କରୁଥିବା ବୃତ୍ତିଗତ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜଗୁଡ଼ିକର ଏକ ବିସ୍ତୃତ ସାରାଂଶ ଏଠାରେ ଅଛି:
** ଉତ୍ସ ସୀମା: ** କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମା ଏକ ଅଞ୍ଚଳରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ ଯାହା ଘୋର ଉତ୍ସ ସୀମିତତା ଦ୍ୱାରା ବର୍ଣ୍ଣିତ | ଗ୍ରାମୀଣ ଓଡିଶା, ଯେଉଁଠାରେ ସେ ସେବା କରନ୍ତି, ଗୁଣାତ୍ମକ ଶିକ୍ଷା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଏବଂ ସୁବିଧା ଅଭାବ | ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରାୟତ und ଅଭାବନୀୟ, ଏବଂ ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ ଏବଂ ଶିକ୍ଷାଦାନ ସହିତ ଶିକ୍ଷାଗତ ସାମଗ୍ରୀର ଅଭାବ ଦେଖାଦେଇଥାଏ | ଏକ ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ ଶିକ୍ଷା ପ୍ରଦାନ କରିବା ପାଇଁ କୁଞ୍ଜପାନା ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏହି ଉତ୍ସ ସୀମା ସହିତ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱିତା କରିବେ |
** ଅପହଞ୍ଚ ଗ୍ରାମ: ** କୁଞ୍ଜପାନା ଅଧୀନରେ ଥିବା ଅନେକ ଗ୍ରାମ ଦୂର ତଥା ଅପହଞ୍ଚ ଅଞ୍ଚଳରେ ଅବସ୍ଥିତ | ଏହି ଗ୍ରାମଗୁଡିକ ପ୍ରାୟତ ପାହାଡ଼ିଆ ଅଞ୍ଚଳରେ କିମ୍ବା ସହରାଞ୍ଚଳ କେନ୍ଦ୍ରଠାରୁ ବହୁ ଦୂରରେ ବସା ବାନ୍ଧିଥାନ୍ତି, ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ ପହଞ୍ଚିବା କଷ୍ଟକର କରିଥାଏ | ଶାରୀରିକ ଅପାରଗତା ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଶିକ୍ଷାକୁ ବିସ୍ତାର କରିବାକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବାରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଆହ୍ .ାନ ସୃଷ୍ଟି କରେ | ଏହି ଗ୍ରାମଗୁଡିକରେ ପହଞ୍ଚିବା ଏବଂ ଶିକ୍ଷାଗତ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ସ୍ଥାପନ କରିବା ପାଇଁ କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କୁ ସୃଜନଶୀଳ ସମାଧାନ ଖୋଜିବାକୁ ପଡିବ |
** ଗୁଣବତ୍ତା ନିଶ୍ଚିତତା: ** ଏହିପରି ଉତ୍ସ-ସୀମିତ ପରିବେଶରେ ଶିକ୍ଷାର ଗୁଣବତ୍ତା ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଏକ ନିରନ୍ତର ସଂଘର୍ଷ | ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ମାନ ବଜାୟ ରଖିବା ଆବଶ୍ୟକତା ବିଷୟରେ କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମା ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବେ ଅବଗତ ଅଛନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ସେ ଏକ ଯୁଦ୍ଧର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଛନ୍ତି। ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ଉତ୍ସ ଅଭାବରୁ ମଧ୍ୟ ସେ ତଦାରଖ କରୁଥିବା ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଶିକ୍ଷାଦାନ ଏବଂ ଶିକ୍ଷାର ଗୁଣର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ଏବଂ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଉପାୟ ଖୋଜିବାକୁ ପଡିବ |
** ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜଗୁଡିକ: ** କୁଞ୍ଜପାନା ସାମ୍ନା କରୁଥିବା ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜଗୁଡ଼ିକ ବହୁମୁଖୀ | ବିଶେଷକରି ପ୍ରତିକୂଳ ପାଗ ସମୟରେ ଦୁର୍ଗମ ଗ୍ରାମକୁ ଯାତ୍ରା କରିବା ବିପଦଜନକ ହୋଇପାରେ | କୁଞ୍ଜପାନାକୁ ଅନେକ ସମୟରେ ତ୍ରୁଟିପୂର୍ଣ୍ଣ ପରିବହନ ଏବଂ ଖରାପ ସଡକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସହିତ ସାମ୍ନା କରିବାକୁ ପଡେ | ଏହି ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ବାଧା କେବଳ ତାଙ୍କ ଗତିଶୀଳତାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରେ ନାହିଁ ବରଂ ଶିକ୍ଷାଗତ ସେବାଗୁଡିକର ଠିକ୍ ସମୟରେ ବିତରଣକୁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରଭାବିତ କରେ |
** ଅମଲାତାନ୍ତ୍ରିକ ରେଡ୍ ଟେପ୍: ** ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଅମଲାତାନ୍ତ୍ରିକ ଲାଲ୍ ଟେପ୍ ନେଭିଗେଟ୍ କରିବା କୁଞ୍ଜପାନା ପାଇଁ ଏକ ନିରନ୍ତର ଆହ୍ ନ | ଅମଲାତାନ୍ତ୍ରିକ ପ୍ରକ୍ରିୟା ପ୍ରାୟତ ମନ୍ଥର, ଏକତ୍ରିତ ଏବଂ ଅପାରଗ | ସେ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ପ୍ରଶାସନିକ ବାଧାବିଘ୍ନ ସହିତ ମୁକାବିଲା କରିବେ ଯାହା ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଦକ୍ଷ କାର୍ଯ୍ୟରେ ବାଧା ସୃଷ୍ଟି କରିବ |
** ନତିକ ଡିଲେମାସ୍: ** ତିକ ଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱ କୁଞ୍ଜପାନା ଚେହେରା ମାଧ୍ୟମରେ ଜଟିଳତାର ଆଉ ଏକ ସ୍ତର ଯୋଡା ଯାଇଛି | ଦୁର୍ନୀତି ଏବଂ ଅବ୍ୟବସ୍ଥା ଦ୍ୱାରା ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇଛି। ଜଣେ ସଚ୍ଚୋଟ ଏବଂ ନୀତିଗତ ଅଧିକାରୀ ଭାବରେ ସେ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ କଲ୍ୟାଣ ଉପରେ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଲାଭକୁ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ଦେଉଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ବିରୋଧରେ ନିଜକୁ ଦେଖନ୍ତି | ଏହି ଅନ ତିକ ଅଭ୍ୟାସକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରିବା ନିଜେ ଏକ ବୃତ୍ତିଗତ ଆହ୍ ନ |
** ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଯୋଗଦାନ: ** ଶିକ୍ଷାଗତ ପଦକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକର ସଫଳତା ପାଇଁ ଏହି ଅଞ୍ଚଳର ସମ୍ପ୍ରଦାୟଗୁଡିକ ସହିତ ଜଡିତ ହେବା ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ବିଶ୍ୱାସ ଏବଂ ସହଯୋଗ ହାସଲ କରିବା ଏକାନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ | ସ୍ଥାନୀୟ ଜନସଂଖ୍ୟାର ଆବଶ୍ୟକତା ଏବଂ ଆଶା ବୁ କୁଞ୍ଜପାନା ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଗତିଶୀଳତାର ଜଟିଳତାକୁ ନେଭିଗେଟ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ | ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ସହିତ ସକରାତ୍ମକ ସମ୍ପର୍କ ଏବଂ ସହଯୋଗ ଗଠନ ଏକ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ଯାହା ସେ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ସାମ୍ନା କରନ୍ତି |
ଗ୍ରାମୀଣ ଓଡିଶାରେ ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ ଭାବରେ କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମାଙ୍କ ଭୂମିକାରେ ଥିବା ବୃତ୍ତିଗତ ଆହ୍ "ନଗୁଡିକ" ନେଟି ନେଟି "ର କାହାଣୀର ମୁଖ୍ୟ ଅଟେ। ଏହି ଆହ୍ ନଗୁଡିକ କାହାଣୀରେ ଜଟିଳ ଭାବରେ ବୁଣା ହୋଇଛି ଏବଂ ଉତ୍ସ-ସୀମିତ ତଥା ଅଣସଂରକ୍ଷିତ ଅଞ୍ଚଳରେ ଶିକ୍ଷାର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଥିବା ଜଟିଳତା ଏବଂ ପ୍ରତିବନ୍ଧକକୁ ବର୍ଣ୍ଣନା କରିବାକୁ ସେବା କରେ | ଉପନ୍ୟାସ ଏହି ଆହ୍ ନଗୁଡିକର ଏକ ଗଭୀର ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ଅନୁସନ୍ଧାନକୁ ଉପସ୍ଥାପନ କରେ, ଯାହା ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ବ୍ୟାପକ ପ୍ରସଙ୍ଗ ଉପରେ ଆଲୋକ ପ୍ରଦାନ କରେ |