ଜଣାଶୁଣା ଓଡିଆ ଲେଖକ ସୁରେନ୍ଦ୍ର ମହାନ୍ତିଙ୍କ ଏକ ଉପନ୍ୟାସ "ନେଟି ନେଟି" ରେ ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ଜଣାଶୁଣା ଓଡିଆ ଲେଖକ ସୁରେନ୍ଦ୍ର ମହାନ୍ତିଙ୍କ ଏକ ଉପନ୍ୟାସ "ନେଟି ନେଟି" ରେ ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ପରିଚୟର ବିଷୟବସ୍ତୁ ଜଟିଳ ଭାବରେ ବୁଣା ହୋଇଛି | ଏହି ଲମ୍ବା ସାରାଂଶ ବର୍ଣ୍ଣନା ମଧ୍ୟରେ ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ପରିଚୟର ଗଭୀର ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ପ୍ରବେଶ କରେ:
** ସାମାଜିକ ଗଠନ ଭାବରେ ଲିଙ୍ଗ: **
ଲିଙ୍ଗ ସହିତ ଜଡିତ ପାରମ୍ପାରିକ ଭୂମିକା ଏବଂ ଆଶାକୁ "ନେଟି ନେଟି" ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରେ | ଏହି ଉପନ୍ୟାସ ସମାଜର ଲିଙ୍ଗଗତ ନୀତି ଗଠନ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା, ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସ୍ୱାଧୀନତା ଏବଂ ଆତ୍ମ-ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିକୁ ସୀମିତ କରି ସମାଲୋଚନା କରେ | ନାୟକ କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମା, ପିତୃପୁରୁଷ ସମାଜରେ ରହୁଥିବା ଜଣେ ମହିଳା ଭାବରେ ଏହି ପ୍ରତିବନ୍ଧକକୁ ସାମ୍ନା କରନ୍ତି | ତାଙ୍କ ଯାତ୍ରା ଏହି ସାମାଜିକ ନିର୍ମାଣଗୁଡ଼ିକର ଏକ ଗଭୀର ପ୍ରଶ୍ନ ସହିତ ଜଡିତ, ଯାହା ତାଙ୍କ ପରିଚୟର ପୁନ al ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିଥାଏ |
** ସ୍ onomy ାଧୀନତା ପାଇଁ କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ସଂଘର୍ଷ: **
କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ସ୍ onomy ାଧୀନତା ଏବଂ ଆତ୍ମ ନିର୍ଣ୍ଣୟ ପାଇଁ ସଂଗ୍ରାମର ଉଦାହରଣ ଦେଇଥାଏ | ସେ ତାଙ୍କ ସମାଜରେ ମହିଳାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ମନା କରନ୍ତି ଏବଂ କେବଳ ତାଙ୍କ ଲିଙ୍ଗ ଦ୍ୱାରା ପରିଭାଷିତ ହେବାକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରନ୍ତି | ଆତ୍ମ-ହୃଦୟଙ୍ଗମ ପାଇଁ ତାଙ୍କର ଅନ୍ୱେଷଣ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଏଜେନ୍ସି ଏବଂ ସାମାଜିକ ଆଶାର ଶିକୁଳିରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇଁ ଏକ ସନ୍ଧାନରେ ପରିଣତ ହୁଏ |
** ଏକ ତରଳ ଧାରଣା ଭାବରେ ପରିଚୟ: **
ଉପନ୍ୟାସ ଏକ ସ୍ଥିର ଏବଂ ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ପରିଚୟର ଧାରଣାକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରେ | କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ପରିଚୟ ତରଳ ଏବଂ ବହୁମୁଖୀ ଭାବରେ ଚିତ୍ରିତ | ସେ ନିଜର ଆତ୍ମ-ଧାରଣାର ଚିରସ୍ଥାୟୀ ପ୍ରକୃତି ସହିତ ସଂଗ୍ରାମ କରନ୍ତି, ଯେତେବେଳେ ସେ ନିଜର ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଏବଂ ଦାର୍ଶନିକ ଯାତ୍ରା ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତି ସେତେବେଳେ ତାଙ୍କ ପରିଚୟର ବିଭିନ୍ନ ଦିଗ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରନ୍ତି |
** ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ଭାଙ୍ଗିବା: **
କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ସାହିତ୍ୟ ଏବଂ ସମାଜରେ ମହିଳାଙ୍କ ସହ ଜଡିତ ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ବ୍ୟାହତ କରେ | ସେ ଅତ୍ୟଧିକ ବୁଦ୍ଧିମାନ, ଗଭୀର ଦାର୍ଶନିକ ଭାବରେ ଚିତ୍ରିତ ଏବଂ ଜ୍ଞାନର ତୃଷା ଦ୍ୱାରା ଚାଳିତ | ତାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ପ୍ରାୟତ literature ସାହିତ୍ୟରେ ମିଳୁଥିବା ମହିଳାମାନଙ୍କର ସୀମିତ ଉପସ୍ଥାପନାକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିଥାଏ ଏବଂ ମହିଳାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବ intellectual ଦ୍ଧିକ ଏବଂ ଦାର୍ଶନିକ ପ୍ରୟାସ କରିବାର ସାମର୍ଥ୍ୟର ଏକ ପ୍ରମାଣ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥାଏ |
** ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ଛକ: **
କୁଞ୍ଜପାନା ତାଙ୍କ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ପ୍ରବେଶ କଲାବେଳେ, ଉପନ୍ୟାସ ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ଛକ ବିଷୟରେ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରେ | ସେ ଗୁରୁ ଏବଂ ସାଧୁମାନଙ୍କୁ ସାମ୍ନା କରନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ଜ୍ଞାନ ଏବଂ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି, ପାରମ୍ପାରିକ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ କ୍ରମକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରନ୍ତି ଯାହା ପ୍ରାୟତ women ମହିଳାମାନଙ୍କୁ ବାଦ ଦେଇଥାଏ | ଏହି ଛକ ଜଣଙ୍କର ପରିଚୟକୁ ପୁନ ef ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିବାରେ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ସମ୍ଭାବନାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ |
** ସ୍ଥିରତା ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ: **
କୁଞ୍ଜପାନାର ଯାତ୍ରା ସ୍ଥିରତା ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ ଦ୍ୱାରା ଚିହ୍ନିତ | ସେ ଅଦମ୍ୟ ନିଷ୍ଠା ସହିତ ସାମାଜିକ ପକ୍ଷପାତିତା ଏବଂ ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପଗୁଡିକର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୁଅନ୍ତି | ତାଙ୍କର ସଶକ୍ତିକରଣ କେବଳ ତାଙ୍କ ବ intellectual ଦ୍ଧିକ କାର୍ଯ୍ୟରେ ନୁହେଁ ବରଂ ପାରମ୍ପାରିକ ଲିଙ୍ଗଗତ ଭୂମିକାକୁ ଅବମାନନା କରିବାର କ୍ଷମତା ଉପରେ ମଧ୍ୟ ନିର୍ଭର କରେ, ଶେଷରେ ନିଜ ସର୍ତ୍ତରେ ନିଜର ପରିଚୟକୁ ପୁନ ing ପ୍ରାପ୍ତ କଲା |
** ଜଟିଳତା ଗ୍ରହଣ: **
"ନେଟି ନେଟି" ମାନବ ପରିଚୟର ଜଟିଳତାକୁ ସୂଚିତ କରେ | କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ଏହି ଜଟିଳତାକୁ ଦର୍ଶାଏ, ମାନବ ଅନୁଭୂତିର ଗଭୀରତା ଏବଂ ସମୃଦ୍ଧତାକୁ ପ୍ରକାଶ କରେ | ଚିନ୍ତାଧାରା, ଭାବନା, ଅନୁଭୂତି ଏବଂ ଆତ୍ମ-ଆବିଷ୍କାରର ଏକ ଚିତ୍ର ଭାବରେ ପରିଚୟ ଚିତ୍ରିତ | ଏହା ହେଉଛି ବହୁମୁଖୀ ପ୍ରକୃତିକୁ ଗ୍ରହଣ କରିବାର ଏକ ଯାତ୍ରା |
** ସାମାଜିକ ମନ୍ତବ୍ୟ: **
ଏହି ଉପନ୍ୟାସ ଲିଙ୍ଗଗତ ଅସମାନତା ଏବଂ ଏକ ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ତଥା ସମାନ ସମାଜର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ଏକ ସାମାଜିକ ମନ୍ତବ୍ୟ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ | ଲିଙ୍ଗ ଉପରେ ଆଧାର କରି ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ଉପରେ ରଖାଯାଇଥିବା ଭୂମିକା ଏବଂ ଆଶାଗୁଡ଼ିକର ପୁନ al ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବାକୁ ଏହା ଆହ୍ .ାନ କରେ |
**ଉପସଂହାର:**
"ନୀତି ନେଟି" ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ପରିଚୟର ଏକ ଗଭୀର ଅନୁସନ୍ଧାନ ଭାବରେ ଛିଡା ହୋଇଛି, କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମାଙ୍କ ଚରିତ୍ରକୁ ବ୍ୟବହାର କରି ସାମାଜିକ ନୀତିକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିବା ଏବଂ ମାନବିକତାର ଜଟିଳତାକୁ ପାଳନ କରିବା | ଏହି ଥିମଗୁଡିକର ଉପନ୍ୟାସର ଚିକିତ୍ସା ପାଠକମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ନିଜର ପରିଚୟ ଏବଂ ସାମାଜିକ ଗଠନ ଉପରେ ପ୍ରତିଫଳିତ କରିବାକୁ ଆମନ୍ତ୍ରଣ କରିଥାଏ, ଯାହା ଶେଷରେ ଏକ ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଏବଂ ସମାନ ବିଶ୍ୱ ପାଇଁ ଓକିଲାତି କରେ |ଜଟିଳ ଭାବରେ ବୁଣା ହୋଇଛି | ଏହି ଲମ୍ବା ସାରାଂଶ ବର୍ଣ୍ଣନା ମଧ୍ୟରେ ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ପରିଚୟର ଗଭୀର ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ପ୍ରବେଶ କରେ:
** ସାମାଜିକ ଗଠନ ଭାବରେ ଲିଙ୍ଗ: **
ଲିଙ୍ଗ ସହିତ ଜଡିତ ପାରମ୍ପାରିକ ଭୂମିକା ଏବଂ ଆଶାକୁ "ନେଟି ନେଟି" ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରେ | ଏହି ଉପନ୍ୟାସ ସମାଜର ଲିଙ୍ଗଗତ ନୀତି ଗଠନ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା, ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସ୍ୱାଧୀନତା ଏବଂ ଆତ୍ମ-ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିକୁ ସୀମିତ କରି ସମାଲୋଚନା କରେ | ନାୟକ କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମା, ପିତୃପୁରୁଷ ସମାଜରେ ରହୁଥିବା ଜଣେ ମହିଳା ଭାବରେ ଏହି ପ୍ରତିବନ୍ଧକକୁ ସାମ୍ନା କରନ୍ତି | ତାଙ୍କ ଯାତ୍ରା ଏହି ସାମାଜିକ ନିର୍ମାଣଗୁଡ଼ିକର ଏକ ଗଭୀର ପ୍ରଶ୍ନ ସହିତ ଜଡିତ, ଯାହା ତାଙ୍କ ପରିଚୟର ପୁନ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିଥାଏ |
** ସ୍ଧୀନତା ପାଇଁ କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ସଂଘର୍ଷ: **
କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ସ୍ଧୀନତା ଏବଂ ଆତ୍ମ ନିର୍ଣ୍ଣୟ ପାଇଁ ସଂଗ୍ରାମର ଉଦାହରଣ ଦେଇଥାଏ | ସେ ତାଙ୍କ ସମାଜରେ ମହିଳାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ମନା କରନ୍ତି ଏବଂ କେବଳ ତାଙ୍କ ଲିଙ୍ଗ ଦ୍ୱାରା ପରିଭାଷିତ ହେବାକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରନ୍ତି | ଆତ୍ମ-ହୃଦୟଙ୍ଗମ ପାଇଁ ତାଙ୍କର ଅନ୍ୱେଷଣ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଏଜେନ୍ସି ଏବଂ ସାମାଜିକ ଆଶାର ଶିକୁଳିରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇଁ ଏକ ସନ୍ଧାନରେ ପରିଣତ ହୁଏ |
** ଏକ ତରଳ ଧାରଣା ଭାବରେ ପରିଚୟ: **
ଉପନ୍ୟାସ ଏକ ସ୍ଥିର ଏବଂ ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ପରିଚୟର ଧାରଣାକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରେ | କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ପରିଚୟ ତରଳ ଏବଂ ବହୁମୁଖୀ ଭାବରେ ଚିତ୍ରିତ | ସେ ନିଜର ଆତ୍ମ-ଧାରଣାର ଚିରସ୍ଥାୟୀ ପ୍ରକୃତି ସହିତ ସଂଗ୍ରାମ କରନ୍ତି, ଯେତେବେଳେ ସେ ନିଜର ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଏବଂ ଦାର୍ଶନିକ ଯାତ୍ରା ଆରମ୍ଭ କରନ୍ତି ସେତେବେଳେ ତାଙ୍କ ପରିଚୟର ବିଭିନ୍ନ ଦିଗ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରନ୍ତି |
** ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ଭାଙ୍ଗିବା: **
କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ସାହିତ୍ୟ ଏବଂ ସମାଜରେ ମହିଳାଙ୍କ ସହ ଜଡିତ ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ବ୍ୟାହତ କରେ | ସେ ଅତ୍ୟଧିକ ବୁଦ୍ଧିମାନ, ଗଭୀର ଦାର୍ଶନିକ ଭାବରେ ଚିତ୍ରିତ ଏବଂ ଜ୍ଞାନର ତୃଷା ଦ୍ୱାରା ଚାଳିତ | ତାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ପ୍ରାୟତ ସାହିତ୍ୟରେ ମିଳୁଥିବା ମହିଳାମାନଙ୍କର ସୀମିତ ଉପସ୍ଥାପନାକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିଥାଏ ଏବଂ ମହିଳାମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବଦ୍ଧିକ ଏବଂ ଦାର୍ଶନିକ ପ୍ରୟାସ କରିବାର ସାମର୍ଥ୍ୟର ଏକ ପ୍ରମାଣ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥାଏ |
** ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ଛକ: **
କୁଞ୍ଜପାନା ତାଙ୍କ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ଅନୁସନ୍ଧାନରେ ପ୍ରବେଶ କଲାବେଳେ, ଉପନ୍ୟାସ ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ଛକ ବିଷୟରେ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରେ | ସେ ଗୁରୁ ଏବଂ ସାଧୁମାନଙ୍କୁ ସାମ୍ନା କରନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ଜ୍ଞାନ ଏବଂ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି, ପାରମ୍ପାରିକ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ କ୍ରମକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରନ୍ତି ଯାହା ପ୍ରାୟତ ମହିଳାମାନଙ୍କୁ ବାଦ ଦେଇଥାଏ | ଏହି ଛକ ଜଣଙ୍କର ପରିଚୟକୁ ପୁନ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିବାରେ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ସମ୍ଭାବନାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରେ |
** ସ୍ଥିରତା ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ: **
କୁଞ୍ଜପାନାର ଯାତ୍ରା ସ୍ଥିରତା ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣ ଦ୍ୱାରା ଚିହ୍ନିତ | ସେ ଅଦମ୍ୟ ନିଷ୍ଠା ସହିତ ସାମାଜିକ ପକ୍ଷପାତିତା ଏବଂ ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପଗୁଡିକର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୁଅନ୍ତି | ତାଙ୍କର ସଶକ୍ତିକରଣ କେବଳ ତାଙ୍କ ବଦ୍ଧିକ କାର୍ଯ୍ୟରେ ନୁହେଁ ବରଂ ପାରମ୍ପାରିକ ଲିଙ୍ଗଗତ ଭୂମିକାକୁ ଅବମାନନା କରିବାର କ୍ଷମତା ଉପରେ ମଧ୍ୟ ନିର୍ଭର କରେ, ଶେଷରେ ନିଜ ସର୍ତ୍ତରେ ନିଜର ପରିଚୟକୁ ପୁନ ପ୍ରାପ୍ତ କଲା |
** ଜଟିଳତା ଗ୍ରହଣ: **
"ନେଟି ନେଟି" ମାନବ ପରିଚୟର ଜଟିଳତାକୁ ସୂଚିତ କରେ | କୁଞ୍ଜପାନାଙ୍କ ଚରିତ୍ର ଏହି ଜଟିଳତାକୁ ଦର୍ଶାଏ, ମାନବ ଅନୁଭୂତିର ଗଭୀରତା ଏବଂ ସମୃଦ୍ଧତାକୁ ପ୍ରକାଶ କରେ | ଚିନ୍ତାଧାରା, ଭାବନା, ଅନୁଭୂତି ଏବଂ ଆତ୍ମ-ଆବିଷ୍କାରର ଏକ ଚିତ୍ର ଭାବରେ ପରିଚୟ ଚିତ୍ରିତ | ଏହା ହେଉଛି ବହୁମୁଖୀ ପ୍ରକୃତିକୁ ଗ୍ରହଣ କରିବାର ଏକ ଯାତ୍ରା |
** ସାମାଜିକ ମନ୍ତବ୍ୟ: **
ଏହି ଉପନ୍ୟାସ ଲିଙ୍ଗଗତ ଅସମାନତା ଏବଂ ଏକ ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ତଥା ସମାନ ସମାଜର ଆବଶ୍ୟକତା ଉପରେ ଏକ ସାମାଜିକ ମନ୍ତବ୍ୟ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ | ଲିଙ୍ଗ ଉପରେ ଆଧାର କରି ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ଉପରେ ରଖାଯାଇଥିବା ଭୂମିକା ଏବଂ ଆଶାଗୁଡ଼ିକର ପୁନ al ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବାକୁ ଏହା ଆହ୍ .ାନ କରେ |
**ଉପସଂହାର:**
"ନୀତି ନେଟି" ଲିଙ୍ଗ ଏବଂ ପରିଚୟର ଏକ ଗଭୀର ଅନୁସନ୍ଧାନ ଭାବରେ ଛିଡା ହୋଇଛି, କୁଞ୍ଜପାନା ଶର୍ମାଙ୍କ ଚରିତ୍ରକୁ ବ୍ୟବହାର କରି ସାମାଜିକ ନୀତିକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିବା ଏବଂ ମାନବିକତାର ଜଟିଳତାକୁ ପାଳନ କରିବା | ଏହି ଥିମଗୁଡିକର ଉପନ୍ୟାସର ଚିକିତ୍ସା ପାଠକମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ନିଜର ପରିଚୟ ଏବଂ ସାମାଜିକ ଗଠନ ଉପରେ ପ୍ରତିଫଳିତ କରିବାକୁ ଆମନ୍ତ୍ରଣ କରିଥାଏ, ଯାହା ଶେଷରେ ଏକ ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଏବଂ ସମାନ ବିଶ୍ୱ ପାଇଁ ଓକିଲାତି କରେ |