ଆନ୍ଧ୍ରପ୍ରଦେଶ ଟ୍ରେନ୍ ଦୁର୍ଘଟଣା | ରେଳବାଇର ଅଧିକାରୀମାନେ ସନ୍ଦେହ କରୁଛନ୍ତି ଯେ ସାଂଘାତିକ ଦୁର୍ଘଟଣାର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ
ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ Y.S. ଅକ୍ଟୋବର 30 ରେ ଭିଜିଆନଗରାମର ଏକ ଡାକ୍ତରଖାନାରେ ପୀଡିତାଙ୍କୁ ଭେଟିଥିବା ବେଳେ ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାର ଜଗନ୍ ମୋହନ ରେଡ୍ଡୀ 13 ରେ ଏବଂ ଆହତମାନଙ୍କୁ 30 ରେ ରଖିଥିଲେ।
ରେଳ ଅଧିକାରୀମାନେ ମୁଖ୍ୟତ ସନ୍ଦେହ କରୁଥିଲେ ଯେ ଚେନ୍ନାଇ-ହାୱାର ମୁଖ୍ୟ ଲାଇନରେ ଥିବା (ପ୍ରାୟ 40 କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ) କଣ୍ଟାକାପାଲ୍ଲୀ ଷ୍ଟେସନ ନିକଟରେ ଘଟିଥିବା ଏହି ମର୍ମନ୍ତୁଦ ଦୁର୍ଘଟଣାର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ହେଉଛି।
ୱାଲ୍ଟେର୍ ରେଲୱେ ଡିଭିଜନର ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଟ୍ରେନ୍ ଅଟକାଇବା ପାଇଁ ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ ଲାଲ୍ ସିଗନାଲ୍ (ବିପଦ) କୁ ଅଣଦେଖା କଲାବେଳେ ଏକ ଟ୍ରେନ୍ ସିଗନାଲ୍ “ଓଭରସଟ୍” (ଟେକ୍ନିକାଲ୍ ସିଗନାଲ୍ ପାସିଙ୍ଗ୍ ଡେଞ୍ଜର କିମ୍ବା SPAD ଭାବରେ ଜଣାଶୁଣା) ବୋଲି କୁହାଯାଇଥିଲା।
ପ୍ରତ୍ୟେକ ସଙ୍କେତ ହେଉଛି ପରବର୍ତ୍ତୀ ସଙ୍କେତର ସୂଚକ ଏବଂ ଆଗାମୀ ରେଳ ଟ୍ରାକର ସ୍ଥିତି | ରେଲୱେ ସିଗନାଲ ସିଷ୍ଟମରେ, ଯଦି ସାମ୍ପ୍ରତିକ ସଙ୍କେତ ଲାଲ୍, ତେବେ ରାସ୍ତାରେ ସାଧାରଣ ଟ୍ରାଫିକ୍ ସିଗନାଲ ଅନୁସାରେ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସଙ୍କେତ ହଳଦିଆ କିମ୍ବା ସବୁଜ ହୋଇନପାରେ | ସେଠାରେ ଏକ ଡବଲ୍ ଲାଲ୍ ସଙ୍କେତ ହୋଇପାରେ, ଯାହା ଆଗକୁ ବିପଦକୁ ସୂଚାଇଥାଏ ଏବଂ ଡ୍ରାଇଭର ବନ୍ଦ ହେବା ଉଚିତ୍ | ଗୋଟିଏ ଲାଲ୍ ସଙ୍କେତ ହେଲେ ଡ୍ରାଇଭର ମନ୍ଥର ହୋଇ ସତର୍କ ହେବା ଉଚିତ୍ | ଏପରି ପରିସ୍ଥିତି ଥାଇପାରେ, ଯେଉଁଠାରେ ହଳଦିଆ କିମ୍ବା ସବୁଜ ସଙ୍କେତ ପରେ ମଧ୍ୟ ଏକ ଲାଲ୍ ସଙ୍କେତ ଦେଖାଯାଏ | ତେଣୁ ସଙ୍କେତଗୁଡ଼ିକୁ ଯତ୍ନର ସହ ପାଳନ କରିବା ଏବଂ ତା’ପରେ ଆଗକୁ ବବା ଲୋକୋ ପାଇଲଟଙ୍କ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ |
ଯଦି ପାଇଲଟ୍ ଏହି ସଙ୍କେତକୁ ଅଣଦେଖା କରି ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାନ୍ତି, ତେବେ ଏହାକୁ ଓଭରଶଟ୍ କୁହାଯାଏ ଏବଂ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ନିକଟରେ ପହଞ୍ଚିବା ପୂର୍ବରୁ ପାଇଲଟ୍ ଠିକ୍ ସମୟରେ ବ୍ରେକ୍ ପ୍ରୟୋଗ ନକଲେ ଏହା ଘଟେ ବୋଲି ରେଳ ଅଧିକାରୀ କହିଛନ୍ତି।
ହର୍କ୍ୟୁଲିନ୍ କାର୍ଯ୍ୟ |
ଅଙ୍ଗନୱାଡି କର୍ମୀଙ୍କୁ ହଟାଇବା ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ହର୍କୁଲିଆନ୍ କାର୍ଯ୍ୟ ଥିଲା ଏବଂ ଦୁର୍ଘଟଣା ସ୍ଥଳରେ ଭାରୀ ଡ୍ୟୁଟି କ୍ରେନ୍ ନିୟୋଜିତ କରାଯାଇଥିଲା | ବିଦ୍ୟୁତ୍ ତାର ଏବଂ ଅନ୍ଧକାର କାରଣରୁ ବିଦ୍ୟୁତ୍ ଯୋଗାଣର ଅଭାବ ଏବଂ ମୁଖ୍ୟ ରାସ୍ତାରୁ ପ୍ରାୟ ଦୁଇ କିଲୋମିଟର ଦୂରରେ ଥିବା ଦୁର୍ଘଟଣା ସ୍ଥାନ ରିଲିଫ୍ କାର୍ଯ୍ୟରେ ନିୟୋଜିତ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ଦୁଖକୁ ଆହୁରି ବଇ ଦେଇଛି |
ରିଲିଫ ଏବଂ ଉଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟ ଉପରେ ନଜର ରଖିଥିବା ଡିଭିଜନାଲ ରେଳ ମ୍ୟାନେଜର (ଡିଆରଏମ) ସରଭ ପ୍ରସାଦ ସୋମବାର ଦୁର୍ଘଟଣା ସ୍ଥଳରେ ହିନ୍ଦୁଙ୍କୁ କହିଛନ୍ତି: “ପାଲାସା ଯାତ୍ରୀବାହୀ ଟ୍ରେନ ମଧ୍ୟମ ଲାଇନରେ ଯାଉଥିଲା ଏବଂ ଏହା ମନ୍ଥର ହୋଇଥିବାର କୁହାଯାଉଛି। ମରେ ମରେ ରାୟାଗଡା ଯାତ୍ରୀବାହୀ ଟ୍ରେନ୍ ସିଗନାଲ୍କୁ ଓଲଟାଇ ପାଲାସା ଯାତ୍ରୀଙ୍କୁ ପଛପଟୁ ଧକ୍କା ଦେଇଥିଲା। ପାଲାସା ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ତିନୋଟି କୋଚ୍ ଏବଂ ଲୋକୋମୋଟିଭ୍ ଏବଂ ରାୟାଗଡା ଯାତ୍ରୀଙ୍କ ଦୁଇ କୋଚ୍ ଖରାପ କ୍ଷତିଗ୍ରସ୍ତ ହୋଇ ଓଲଟି ପଡି ଟ୍ରାକ ପାଖରେ ଫିଙ୍ଗି ଦିଆଯାଇଥିଲା। ”
ରେଳବାଇ ହେଲ୍ପଲାଇନ ନମ୍ବର |
ପରିବାର ସଦସ୍ୟ, ସମ୍ପର୍କୀୟ ଏବଂ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କୁ ଶୀଘ୍ର ସୂଚନା ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ ଭିଜିଆନଗର ଜିଲ୍ଲା ପ୍ରଶାସନ ଏବଂ ରେଳ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ମିଳିତ ଭାବେ ହେଲ୍ପଲାଇନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିଛନ୍ତି। ବିଭିନ୍ନ ରେଳ ଷ୍ଟେସନରେ ଫୋନ୍ ନମ୍ବରକୁ କଲ କରି ସୂଚନା ମିଳିପାରିବ:
କଣ୍ଟାକାପଲ୍ଲୀ (8978081960), ଭିଜିଆନଗରମ୍ (08922-221206, 08922-221202, 9493589157), ଶ୍ରୀକାକୁଲମ୍ ରୋଡ୍ (08942-286213, 286245) |
ଭିଜିଆନଗରାମ, ଶ୍ରୀକାକୁଲମ୍, ଏବଂ ପାଲାସା ରେଳ ଷ୍ଟେସନରେ ସୂଚନା କାଉଣ୍ଟର ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଥିଲା |
ଡାଟା ଲଗର୍, ସ୍ପିଡ୍ ରେକର୍ଡର୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ରେକର୍ଡଗୁଡିକ ଜବତ କରାଯାଇଛି | ଦୁର୍ଘଟଣାର ପ୍ରକୃତ କାରଣ ଜାଣିବା ପାଇଁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ତଦନ୍ତ ଚାଲିଛି ବୋଲି ସେ କହିଛନ୍ତି। ରେଳ କର୍ମଚାରୀ କମିଶନର (CRS) ଏବଂ ଅନ୍ୟ ଅଧିକାରୀମାନେ ଘଟଣାସ୍ଥଳରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲେ।
ଏକ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତରରେ ଡିଆରଏମ କହିଛନ୍ତି, “ଉଭୟ ଟ୍ରେନରେ KAVACH ସିଷ୍ଟମ ଉପଲବ୍ଧ ନାହିଁ। ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଯଦି ଆଣ୍ଟି-ଧକ୍କା KAVACH ସିଷ୍ଟମ ଥାଆନ୍ତା ତେବେ ଏହା ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାକୁ ଏଡାଇବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାନ୍ତା |
ଅତୀତରେ, ଟ୍ରେନ୍ ଷ୍ଟେସନ ଅତିକ୍ରମ କଲାବେଳେ ଏକ ଟ୍ରେନ୍ ସବୁଜ ସଙ୍କେତ ଦିଆଯାଉଥିଲା | ବର୍ତ୍ତମାନ, ପଛରେ ଥିବା ଏକ ଟ୍ରେନକୁ ସବୁଜ ସଙ୍କେତ ଦିଆଯାଉଛି, ଆଗରେ ଥିବା 500 ମିଟର ଅତିକ୍ରମ କରିବା ପରେ | ବିଭାଗର ଗତି ମଧ୍ୟ 90 କିଲୋମିଟର / ଘଣ୍ଟାରୁ 120 କିଲୋମିଟର / ଘଣ୍ଟାକୁ ବୃଦ୍ଧି କରାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ଏହି ସବୁ କାରଣ ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ଏକ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିପାରନ୍ତି ବୋଲି ରେଳ ସୂତ୍ରରୁ ପ୍ରକାଶ।
“ରବିବାର ଥିବାରୁ ଏହି ଦୁଇଟି ଟ୍ରେନ୍ରେ ଭିଡ଼ କମ୍ ଥିଲା। ଯଦି ଏହା ଏକ ସପ୍ତାହ ଦିବସ ହୋଇଥାନ୍ତା, ସେଠାରେ ଅଧିକ କର୍ମଚାରୀ ଏବଂ ଛାତ୍ର ରହିଥାନ୍ତେ ଏବଂ ଟୋଲ୍ ଅଧିକ ହୋଇଥାନ୍ତା ବୋଲି ସୂତ୍ରରୁ ପ୍ରକାଶ ଏବଂ ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ ସିଗନାଲ୍କୁ ଡେଇଁପଡିଥିବା ସିଦ୍ଧାନ୍ତ ଉପରେ ସନ୍ଦେହ ପ୍ରକଟ କରି ଏହା ଏକ ଦୋଷ ହୋଇପାରେ ବୋଲି କହିଛନ୍ତି। ସିଗନାଲ୍ ସିଷ୍ଟମରେ |
ଜାତୀୟ ବିପର୍ଯ୍ୟୟ ମୁକାବିଲା ଫୋର୍ସ ଏବଂ SDRF ଦଳ, ରେଳବାଇ ଏବଂ ପୋଲିସ କର୍ମଚାରୀମାନେ ରିଲିଫ କାର୍ଯ୍ୟରେ ନିୟୋଜିତ ଥିଲେ। ଖଣ୍ଡବିଖଣ୍ଡିତ କୋଚରେ ଫସି ରହିଥିବା ଶବଗୁଡିକର ଉପସ୍ଥିତି ପାଇଁ NDRF ଦଳ ଏକ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ସନ୍ଧାନ କରିବ |
ଇଷ୍ଟକୋଷ୍ଟ ରେଳବାଇର ଜେନେରାଲ ମ୍ୟାନେଜର ମନୋଜ ଶର୍ମା ଏବଂ ଅନ୍ୟ ବରିଷ୍ଠ ଅଧିକାରୀମାନେ ଉକ୍ତ ସ୍ଥାନରେ ଟ୍ରାକ ପୁନରୁଦ୍ଧାର କାର୍ଯ୍ୟ ଉପରେ ନଜର ରଖିଥିଲେ। ଚିକିତ୍ସିତ ହେଉଥିବା ଆହତମାନେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ: ଆଲାମଣ୍ଡା ପ୍ରାଥମିକ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟକେନ୍ଦ୍ରରେ 20, ଭିଜିଆନଗରାମ ସରକାରୀ ଡାକ୍ତରଖାନାରେ 15, ବିଶାଖାପାଟନମର ମେଡିକୋଭରରେ ଏବଂ ବିଶାଖାପାଟନମରେ କେଜିଏଚ୍ ରେ।
ଏହି ସମୟରେ, ଟ୍ରେନ୍ ସେବା ପୁନ ଆରମ୍ଭ ପାଇଁ ଅନୁମତି ଦେଇ 20 ଘଣ୍ଟା ମଧ୍ୟରେ ଟ୍ରାକ୍ ପୁନରୁଦ୍ଧାର କରାଯାଇଥିଲା | ପ୍ରଥମ ଟ୍ରେନ୍ ଡାଉନ୍ ଲାଇନ୍, ସାମଗ୍ରୀ ଟ୍ରେନ୍, 2:23 ଏବଂ ଅପ୍ ଲାଇନରେ ପ୍ରଥମ ଟ୍ରେନ୍ ଥିଲା 18463 ଭୁବନେଶ୍ୱର-କେଏସ୍ଆର୍ ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ପ୍ରଶାନ୍ତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ |
ଏକ ପିଟିଆଇ ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ପାଲାସା ଯାତ୍ରୀବାହୀ ଟ୍ରେନର ରାକ୍ଷୀ ଏମ୍। ଏହି ଦୁର୍ଘଟଣାରେ ରାଓ (58) ଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ଘଟିଛି, ଲୋକୋ ପାଇଲଟ୍ ଏସ୍। ରାଏଗାଡା ଯାତ୍ରୀବାହୀ ଟ୍ରେନର ରାଓ (52) ଏବଂ ତାଙ୍କ ସହକାରୀ ଚିରଞ୍ଜୀବୀ (29) |