ପରିଚୟ:
ଶିକ୍ଷା ପ୍ରଗତି ଏବଂ ସଶକ୍ତିକରଣର ମୂଳଦୁଆ ସୃଷ୍ଟି କରେ ଏବଂ ଭାରତର ପୂର୍ବ ଉପକୂଳରେ ଥିବା ଏକ ଓଡ଼ିଶା ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ସଫଳତା ହାସଲ କରିଛି। ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଅଭିବୃଦ୍ଧି, ନବସୃଜନ ଏବଂ ଗୁଣାତ୍ମକ ଶିକ୍ଷଣ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦେଇ ଓଡିଶା ଏହାର ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣି ନାଗରିକମାନଙ୍କୁ ଦ୍ରୁତ ବିକାଶଶୀଳ ଦୁନିଆରେ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ କ skills ଶଳ ଏବଂ ଜ୍ଞାନ ସହିତ ସଜାଇବା ପାଇଁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରୁଛି। ଏହି ବ୍ଲଗ୍ ପଦକ୍ଷେପ, ଆହ୍, ାନ ଏବଂ ସଫଳତାକୁ ଅନୁସନ୍ଧାନ କରେ ଯାହା ଓଡିଶାର ଶିକ୍ଷା ଦୃଶ୍ୟକୁ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରେ |
ପ୍ରବେଶ ଏବଂ ସମାନତା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ:
ସେମାନଙ୍କର ପୃଷ୍ଠଭୂମି କିମ୍ବା ଭ ograph ଗୋଳିକ ଅବସ୍ଥିତି ନିର୍ବିଶେଷରେ ଏହାର ସମସ୍ତ ନାଗରିକଙ୍କ ପାଇଁ ଗୁଣାତ୍ମକ ଶିକ୍ଷା ପାଇବାକୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ଓଡିଶା ପ୍ରତିବଦ୍ଧ। ସର୍ବଭାରତୀୟ ଶିକ୍ଷାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଦେବା ଏବଂ ଡ୍ରପଆଉଟ୍ ହାର ହ୍ରାସ କରିବା ପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ବିଜୁ ଶିଖ୍ ଅଭିଆନ୍ ଏବଂ ସର୍ଭା ଶିଖ୍ ଅଭିଆନ୍ ଭଳି ପଦକ୍ଷେପ ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତି। ଭିତ୍ତିଭୂମିରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବା, ମାଗଣା ପାଠ୍ୟପୁସ୍ତକ ଯୋଗାଇବା ଏବଂ ଯୋଗ୍ୟ ଛାତ୍ର, ବିଶେଷକରି ବର୍ଗର ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ଛାତ୍ରବୃତ୍ତି ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରୟାସ କରାଯାଇଛି।
ଶିକ୍ଷାଦାନ ଏବଂ ଶିକ୍ଷଣରେ ଅଭିନବତା:
ନବସୃଜନ ଏବଂ ସୃଜନଶୀଳତାର ସଂସ୍କୃତି ପ୍ରତିପାଦନ କରିବାକୁ ଓଡିଶା ବିଭିନ୍ନ ଶିକ୍ଷାଗତ ସଂସ୍କାର ଆଣିଛି। ଅଭିଜ୍ଞ ଶିକ୍ଷଣ, ସମାଲୋଚନାକାରୀ ଚିନ୍ତାଧାରା ଏବଂ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କ skills ଶଳକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରି ଛାତ୍ର-କେନ୍ଦ୍ରିକ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଉପରେ ରାଜ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଛି। ଶ୍ରେଣୀଗୃହ, ଡିଜିଟାଲ ଶିକ୍ଷଣ ଉତ୍ସ ଏବଂ ଶିକ୍ଷକ ତାଲିମ ପ୍ରୋଗ୍ରାମରେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ବ୍ୟବହାର ସାମଗ୍ରିକ ଶିକ୍ଷଣ ଅଭିଜ୍ଞତାକୁ ବ has ାଇ ଦେଇଛି | ମଡେଲ୍ ସ୍କୁଲ୍ ଏବଂ ଆଦର୍ଶ ବିଦ୍ୟାଲୟ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ଗୁଣାତ୍ମକ ଶିକ୍ଷା ପ୍ରତି ଓଡିଶାର ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ଦର୍ଶାଉଛି |
ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ଏବଂ ଦକ୍ଷତା ବିକାଶ:
ଅର୍ଥନ growth ତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ତଥା ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ସଶକ୍ତିକରଣରେ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା ଏବଂ ଦକ୍ଷତା ବିକାଶର ଗୁରୁତ୍ୱକୁ ଓଡ଼ିଶା ସ୍ୱୀକାର କରିଛି। ବିଭିନ୍ନ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଏବଂ ଗବେଷଣା ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବା ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଏବଂ କଲେଜ ସହିତ ନ୍ୟାସନାଲ ଇନଷ୍ଟିଚ୍ୟୁଟ୍ ଅଫ୍ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି (ଏନଆଇଟି) ଏବଂ ଇଣ୍ଡିଆନ୍ ଇନଷ୍ଟିଚ୍ୟୁଟ୍ ଅଫ୍ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି (ଆଇଆଇଟି) ପରି ରାଜ୍ୟ ପ୍ରମୁଖ ଅନୁଷ୍ଠାନ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିଛି। ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ଶିଳ୍ପ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ କ skills ଶଳ ସହିତ ସଜାଇ ଶିକ୍ଷା ଏବଂ ନିଯୁକ୍ତି ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ବ୍ୟବଧାନକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ଦକ୍ଷତା ବିକାଶ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରାଯାଇଛି |
ସ୍ୱଦେଶୀ ସଂସ୍କୃତି ଏବଂ କଳାର ପ୍ରଚାର:
ଓଡ଼ିଶା ଏହାର ସମୃଦ୍ଧ ସାଂସ୍କୃତିକ heritage ତିହ୍ୟ ପାଇଁ ଗର୍ବିତ, ଏବଂ ସ୍ୱଦେଶୀ କଳା, ନୃତ୍ୟ, ସଙ୍ଗୀତ ଏବଂ ସାହିତ୍ୟର ସଂରକ୍ଷଣ ତଥା ପ୍ରଚାର ପାଇଁ ପ୍ରୟାସ କରାଯାଉଛି | ରାଜ୍ୟ ସରକାର ସାଂସ୍କୃତିକ ଶିକ୍ଷାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରନ୍ତି ଏବଂ ଓଡିଶାର ଅନନ୍ୟ ପରମ୍ପରାକୁ ପାଳନ କରିବା ପାଇଁ ପର୍ବ, ପ୍ରଦର୍ଶନୀ ଏବଂ କର୍ମଶାଳା ଆୟୋଜନ କରନ୍ତି | ଏହା କେବଳ ସୃଜନଶୀଳତା ପ୍ରତିପୋଷଣ କରେ ନାହିଁ ବରଂ ଯୁବ ପି generation ଼ି ମଧ୍ୟରେ ପରିଚୟ ଏବଂ ଗର୍ବର ଭାବନା ସୃଷ୍ଟି କରେ |
ଆହ୍ୱାନ ଏବଂ ଅଗ୍ରଗାମୀ ପଥ:
ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଓଡିଶା ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଗ୍ରଗତି କରିଥିବାବେଳେ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜଗୁଡ଼ିକ ଜାରି ରହିଛି। ଭିତ୍ତିଭୂମି ଫାଙ୍କା, ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ଅଭାବ ଏବଂ କ୍ରମାଗତ ଅପକମିଂର ଆବଶ୍ୟକତା ଚିନ୍ତାର କାରଣ ହୋଇ ରହିଥାଏ | ଏହା ସହିତ, ସୁଦୂର ଏବଂ ଆଦିବାସୀ ଅ quality ୍ଚଳରେ ଗୁଣାତ୍ମକ ଶିକ୍ଷା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଲକ୍ଷ୍ୟ ଧାର୍ଯ୍ୟ ହସ୍ତକ୍ଷେପ ଆବଶ୍ୟକ କରେ | ତଥାପି, ହିତାଧିକାରୀଙ୍କ ସହଯୋଗରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ନୀତି ସଂସ୍କାର, ଦକ୍ଷତା ବିକାଶ ଏବଂ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ମାଧ୍ୟମରେ ଏହି ଆହ୍ .ାନଗୁଡିକୁ ସକ୍ରିୟ ଭାବରେ ସମାଧାନ କରୁଛନ୍ତି।
ଉପସଂହାର:
ଶିକ୍ଷାକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ପାଇଁ ଓଡିଶାର ପ୍ରତିବଦ୍ଧତା ଏହାର ବ୍ୟାପକ ପଦକ୍ଷେପ, ଅଭିନବ ଅଭ୍ୟାସ ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତିକୁ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ହେବା ଦ୍ୱାରା ସ୍ପଷ୍ଟ ହୋଇଛି | ଗୁଣାତ୍ମକ ଶିକ୍ଷା, ସୃଜନଶୀଳତା ପ୍ରତିପୋଷଣ ଏବଂ ସମ୍ପୃକ୍ତ କ skills ଶଳ ସହିତ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ସଶକ୍ତିକରଣ କରି ଓଡିଶା ଏକ ଭବିଷ୍ୟତ ଗଠନ କରୁଛି ଯେଉଁଠାରେ ଏହାର ନାଗରିକମାନେ ସମାଜରେ ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ଯୋଗଦାନ କରିପାରିବେ। ଯେହେତୁ ରାଜ୍ୟ ଶିକ୍ଷାଗତ ଯୋଗ୍ୟତା, ସହଯୋଗୀ ପ୍ରୟାସ, ନିରନ୍ତର ପୁଞ୍ଜି ବିନିଯୋଗ ଏବଂ ନିରନ୍ତର ଉନ୍ନତି ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦେଇ ଓଡିଶାରେ ଶିକ୍ଷା ଦୃଶ୍ୟକୁ ଆହୁରି ବ ate ାଇବ ଏବଂ ଏହାକୁ ଅନ୍ୟ ଅଞ୍ଚଳମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ଆଦର୍ଶ କରିବ।