ଦାନାପାଣି
କରିବେ । ଭା’ପରେ ବଜେଢାର ଗୁଣର ବଶ୍ଳେଷଣ ଆରମ୍ଭ କଈଦେଇ ଢାର ଦୁଇଟି ଭଲଗୁଣ ଦେଟାଇ ଦେଇ ସ୍ଟ' ସିଗାରେଟ୍ ଦେଇ ଖୁସି କଣ୍ଠଦେଲ ଛୁଦେବେ, ସେପର୍କ ବଜେଢା ଦୌଡ଼ବ ଅହୃଶ ଥରେ, ଅନ୍ତତଃ ଭାଙ୍କୁ ପୁଣି କଢିବାର ସୁଖ ପାଇବା ପାଇଁ । ଢାଙ୍କର ପ୍ରଧାନ ନ ବଡ଼ଗୁଣ ସେ ପରକୁ ଉଇ ଦେଇ ଇ ଅନ୍ଧମ 2 ମଣ କଈବାକୁ କଣ୍ଠବାଦ୍ବାର ବୁଦ୍ଧି ମାନ ଉପରକ ଦେଇ ତା ପା ମାନସିକ ରୁଷ୍ଟ ପାଏ, ଢାଙ୍କ ଉପରେ ଅହମିକାରେ ଊଦାର ହୋଇଯାଇ ଶିଖାଇବାକୁ ସନୂ କରେ । କ ପାଖେ ହାଈପାରନ୍ତ ମ୍ବାର ଧନେଶ୍ବରବାରୁଙ୍କ ସଂସ୍ପର୍ଶରେ ଏକପ୍ରକାର । ମାନସିକ ଊତ୍କର୍ଷ ଅନୁଭବକଣ ଆପଣାର ଢାଙ୍କର ଶୁଭକାଂକ୍ଷୀ ହୁଏ । କିଏ ଢାଳୁ ତେନସ୍ ଉପରେ ପଡ଼ ଅଫିସ କାର୍ଯ୍ୟ ଶିଖାଇବାକୁ a ପରଶ୍ରମ କରେ । ଛờଗାଲି ସେ ସମସ୍ତ ସମସ୍ତ ଙ୍କ ପରଶ୍ରମରେ ଉପକୃଢ ହେଲପର ଦେଟାନ୍ତି,—ସେ କେଡ଼େ ଶୀଘ୍ର ଗୋଟିଏ କଥ ସମସ୍ତେ ଦନ୍ନ ଦନ ଉନ୍ନତ କଥା ରୁଝି ପାଈଲେ ! ଏହି କଥା ଆଲୋଚନା କଈ ଉପଶକ ତାଙ୍କ ରୁଦ୍ଧି`କୁ ପ୍ରଶଂସା ଜଜକୁ ତାଙ୍କର ଅଭତ୍ସବକ ବୋଲ୍ ଧଈନେଇ ଢାଙ୍କୁ ଆଗକୁ ଠେ ଠେଲବାକୁ ଯନୂ କରନ୍ତ । ମନୁଷ୍ୟର ଜନ୍ମଗଢ ଗଠନରେ ପ୍ରଚୁର ପଶମାଣରେ ନେଗେଟିଭ ଗୁଣ ନ ଥିଲେ, ପ୍ରକାର ଊତ୍କର୍ଷ ପାଇବା ଅସମ୍ଭବ । ଧ ଧନେଶ୍ଵର ବାରୁ ଭା ପାଇଛନ୍ତ ତା ସହତ ସମସ୍ତଙ୍କ ଅଗରେ ଅକ୍ଷଣସ୍ତି ନଝଟପଣରେ ଭେକ । ଉଚ୍ଚ । ଢାହାଈ ଉତ୍ ଆଲରେ ସେ କୁମ୍ପାନର ପ୍ରଭୁବକୁ କେ ଭଙ୍ଗି ନାନାପ୍ରକାର ଲଭ ECODIN CE । । ପଣ,ବାର ଗ୍ରାମରେ ଥାଅନ୍ତୁ । ଢେଣୁ ଅନ୍ଧଥେୟୁଢାର ପଟ୍ଟକାଷ୍ଠା ଦେଖାଇବା ପାଇଁ ଆପଣା ବସାଘର ଖାଲ ପଡ଼ଛୁ ଓ ପରିବାର~ ଦେଖିବାକୁ ଯିବା ଫିକରରେ ଲବ୍ଧ ଅର୍ଥ ଯଥାସ୍ଥାନରେ ପଦ୍ମଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ କୁମ୍ପାମଠୁ ଜରୁଈ ଛୁଟ ମିଲେ ପ୍ରଚୁର ।
ବ୍ରୁଦ୍ଧି ର ଝେଲ ସେ, ସେ ଉପାୟୁ ଧଈବାକୁ ମଧ୍ୟ ବଲୀଦତ୍ତ ପନ୍ଥେଳଯାଏ । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅନେକ ଅଂଶାବାଦୀ ଅଣ୍ଟାଭଡ଼ ଲଗିପଡ଼ନ୍ତ ଦୈଖଣଣ୍ଡକୁ ଆବାହନ ଲାଗି । ଦେବେନ୍ଦ୍ର, ବାବୁ, – ବାରମ୍ବାର ଭାଙ୍କ ଘରେ ବ୍ରାହ୍ମଣୟେଜନ, ନ୍ଧ ନାଥ ମେଲା, ହୋମ, ଝଞ୍ଜ, ମାନସିକ, ଦେବପୂଜା । ଜଣେ ଦାର୍ଡ଼ ଆ ବାବାଖ ଘରେ ଅଧିକାଂଶ ଦିନ ଦେଖାଯାନ୍ତି । ସବୁ ଉଦ୍ୟମ ପଦୋନ୍ନଈ ପାଇଁ, ହୋଇଛୁ ମଧ୍ୟ ପQମ୍ମ) I ଚନ୍ଦ୍ର କାନ୍ତ ବାବୁ କୋଷ୍ଠୀର ଫଳ ଓ ଗ୍ୟରେ ଈଶ୍ଵାସ କରନ୍ଧ୍ର । ତାଙ୍କ ଘରେ ନାନାପ୍ରକାର ଷ୍ୟତ୍ୱକ୍ତାଙ୍କ ସମାଗମ ଦେଖାଯାଏ । କଏ କର୍ଣ୍ଣପିଶାଚୀ ସାଧୁଛନ୍ତ କିଏ ଦଣ୍ଡ। ଦେଖି ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ଅନ୍ତ । କିଏ ମୁହଁକୁ ଦେଖି ଭବଷ୍ୟତ୍ କହଶ୍ର, କଏ ହାତ ଦେଖି, କଏ ବା କୋଷ୍ଠୀ । ନାନା ଗଣକଙ୍କ ଦ୍ବାର୍ ଦପଟ୍ଟ ଗ ନୋଫମଳୟ ଯଣା ସାଧୂ ସେ ସଂପାଦଛନ୍ତ । କାହାଈ ଗଣନା କାହା ସହଢ ମିଲେନାହଁ । ତଥାପି ଯେ ଯେତେବେଲେ ଯେଉଁ ଋଷ୍ପ ଶାନ୍ତ, କଣ୍ଠ,ବାପାଇଁ